Deschide cont on-line la casa de pensii


Continuând măsurile de protecție împotriva răspândirii viruslui Covid 19, Ministerul Muncii asigură tratarea cu prioritate a comunicării prin poșta electronică cu cetățenii care doresc să acceseze serviciile instituțiilor suobrdonate.

 Astfel veți putea să accesați cu incredere și serviciile asigurate prin casele de pensii, fie că e vorba despre adeverinte recalculări sau deschiderea drepturilor pentru pensionare. După caz veți fi contactat pentru completarea documentelor.

vezi aici : Situatia efectelor COVID 19 în lume 


DATE DE CONTACT CASE DE PENSII


Pentru ajutor in completarea si accesarea serviciilor on-line scrie la consultanta@pensiata.ro 


Mai jos aveți comunicatul emis la 12.06.2020 de către Ministerul Muncii

Comunicat de presă

Un singur drum la instituțiile MMPS – poșta electronică devine principalul mijloc de comunicare cu cetățenii. Guvernul a prelungit acordarea unor drepturi în domeniile restricționate

Guvernul a aprobat o Ordonanță de urgență prin care a reglementat depunerea prin poșta electronică, sau prin alt mijloc electronic de comunicare, a cererilor, declaraţiilor şi documentelor doveditoare pentru solicitarea beneficiilor sociale, a drepturilor de asistenţă socială, a indemnizațiilor pentru șomaj și pentru acordarea măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă. De asemenea, actul normativ prevede și desfășurarea programelor de formare profesională autorizate și a examenelor de absolvire în sistem on-line, în anumite condiții.

Astfel, Ministerul Muncii și Protecției Sociale, precum și instituțiile din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea sa au obligația să inițieze comunicarea electronică în ceea ce privește  cererile, declarațiile și documentele doveditoare pentru solicitarea beneficiilor și drepturilor de asistenţă socială, a indemnizațiilor pentru șomaj și pentru acordarea măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă.

În cazuri excepționale, determinate de identificarea unor inadvertenţe între informaţiile din documentele transmise şi cele din bazele de date ale altor instituţii sau de faptul că informaţiile din documentele transmise sunt incomplete, nu sunt lizibile sau pe baza acestora nu se poate determina îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate, instituțiile vor putea solicita prezentarea la sediu a persoanelor solicitante.

Actul normativ adoptat de Guvern reglementează și desfășurarea în sistem on-line a programelor de formare profesională a adulţilor, cu notificarea comisiei de autorizare, după cum urmează: pregătirea teoretică a tuturor programelor de formare autorizate, pregătirea practică a programelor care nu implică activităţi practice care trebuie să se desfăşoare într-un spaţiu cu dotări specifice, conform standardului ocupaţional, și susţinerea examenului de absolvire a programelor desfăşurate în sistem on-line.

De asemenea, odată cu intrarea în vigoare a Ordonanței de urgență, documentele pentru  autorizare ca furnizor de formare profesională prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 129/2000 se pot transmite şi în format electronic.

Actul normativ adoptat de Guvern reglementează și acordarea ajutorului de deces în cazul cazul persoanei decedate care se află în concediu pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv până la 7 ani în cazul copilului cu handicap, sau în cazul decesului copilului.

Guvernul a mai decis și prelungirea acordării drepturilor de care beneficiază persoanele aflate în concediu de creștere copil sau în concediu de acomodare în cazul adopției, dacă aceste persoane își desfășoară activitatea într-un domeniu restricționat, potrivit actelor emise de autoritățile competente.

Trebuie menționat că această prelungire nu se va face în mod automat. Părinții aflați în această situație vor trebui să depună o cerere, însoțită de o adeverință de la angajator prin care să dovedească că nu pot reveni în activitate din cauza faptului că domeniul în care lucrează este în continuare restricționat.

Pentru cei care nu au calitatea de angajat, ci desfășoară activități independente, agricole sau exercită profesii liberale, adeverința de la angajator se înlocuiește cu o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că domeniul în care își desfășoară activitatea este încă restricționat.

De asemenea, stimulentul de inserție se acordă până la ridicarea restricțiilor chiar și în cazul celor ai căror copii împlinesc 3 ani, respectiv 4 ani în situația copilului cu dizabilități, dacă părinții nu pot reveni la muncă din cauza faptului că domeniul în care activează este restricționat prin deciziile autorităților.

Persoanele care vor reveni la muncă din prelungire concediu de creștere copil nu vor mai fi obligate să notifice angajatorul privind revenirea la muncă înainte cu 60 de zile. Aceste persoane vor putea solicita stimulentul de inserție la data la care revin la muncă la angajator.

Măsura a fost luată în contextul în care la data de 13 iunie 2020 încetează măsura prelungirii acordării drepturilor, iar în condițiile menținerii unor restricții de activitate, o parte dintre aceste persoane nu vor putea să-și reia activitatea generatoare de venituri și nici nu vor putea beneficia de  măsurile de șomaj reglementate, rămânând astfel fără sursă venit, fapt care ar genera noi probleme sociale.

Măsura prelungirii acordării drepturilor aferente persoanelor beneficiare de indemnizație creștere copil sau de concediu de acomodare pentru adopție și care lucrează în domenii de activitate în care se mențin restricții, vizează toată perioada în care vor exista restricții, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020.

Serviciul Comunicare, Mass-Media și Relații cu Publicul al Ministerului Muncii si Protecției Sociale.

13.06.2020

 

2 Comentarii

  • Buna ziua,
    Subsemnata Teodorciuc (Irod) Mariana, CI seria xx, nr.4……, domiciliata in Bucuresti, aleea Dorohoi nr.8, bl.A10, sc.A, apt.36, sector 4, CNP 26……… Declar ca actul mai sus mentionat imi este necesar pentru verificare/informare. Solicit eliberarea unei adeverinte privind datele necesare determinarii stagiului de cotizare.

Lasă un comentariu