Ajutoarele europene pentru persoanele defavorizate; Ajutoarele prin PEAD se acordă pentru al noualea an consecutiv, conform HG nr. 600/2009. Beneficiari; Acte necesare; Locatii in care se distribuie ajutoarele europene; Care sunt alimentele si cantitatile distribuite pentru fiecare persoana; Faina, ulei, malai, zahar, orez,..etc;

Programul de ajutorare al Uniunii Europene destinat persoanelor defavorizate (PEAD);Ajutoarele prin PEAD se acordă pentru al saselea an consecutiv, conform HG nr. 600/2009. Începând cu anul 2015 ajutoarele vor fi distribuite de două ori pe an.

Potrivit legi beneficiarii ajutoarelor sunt:
– şomeri
– pensionari cu pensii sub 400 de lei, si beneficiari ai venitului minim garantat (peste 194 000 );
– persoane cu handicap
persoane cu drepturi ce decurg din legi speciale, printre care:

  • invalizii şi veteranii de război
  •  văduvele de război
  •  persoanele care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950-1961
  •  persoanele persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945
  •  cele deportate în străinătate ori constituite în prizonieri
  •  eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei din 1989
  •  urmaşii persoanelor care şi-au jertfit viaţa sau persoanele care au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din Noiembrie 1987
  •  persoanele care primesc indemnizaţie pentru activitatea de liber-profesionist – artişti interpreţi sau executanţi
  •  pensionarii sistemului public de pensii
  •  membri ai uniunilor de creatori legal constituite şi recunoscute ca persoane juridice de utilitate publică

Pentru ridicarea produsele alimentare, se solicită, după caz, următoarele acte:

  •  beneficiari de ajutor social: copie de pe actul de identitate (buletin/carte de identitate, certificat de naştere), copie de pe dispoziţia primarului privind stabilirea ajutorului social;
  •  şomeri: copie de pe actul de identitate (buletin/carte de identitate), copie de pe carnetul de evidenţă, vizat la zi;
  •  pensionari (cu pensie până la 400 lei): copie de pe actul de identitate (buletin/carte de identitate, certificat de naştere), copie de pe ultimul cupon de pensie;
  •  persoane cu handicap accentuat şi grav: copie de pe actul de identitate (buletin/carte de identitate, certificat de naştere), copie de pe certificatul de încadrare în grad de handicap, valabil la zi.

Neprezentarea în perioada notificată pentru ridicarea produselor alimentare se consideră „refuz ridicare produse alimentare”.

Cantitatea de alimente de care va beneficia fiecare persoană este ambalată în două cutii, iar o cutie conţine:

Făină albă – 3 kg, Paste făinoase 400 gr – 1 bucată, Zahăr – 2 kg, Ulei – 2 litri, Făină de porumb – 3 kg, Conservă din carne de porc 300 gr – 4 bucăţi, Conservă din carne de vita 300 gr – 3 bucăţi, Conservă de pate de ficat 200 gr.

BUCURESTI

Produsele vor putea fi ridicate până la 31 martie 2013 de la direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, după programul luni-vineri, între orele 9.30 şi 15.30.
Locatiile in care se vor distribui ajutoarele:

  1. Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 1 : Soseaua Odai nr. 3-5, sector 1,
  2. Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 2 : Strada Glinka nr. 7, sector 2 si Bulevardul Basarabia nr. 84, sector 2
  3. Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 3: B-dul Nicolae Grigorescu nr. 51 A, in incinta Pietei Ttitan 1, sector 3
  4. Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 4 : Aleea Ciceu nr 12 , sector 4
  5. Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 5 : str. Baltagului, nr. 14, sector 5
  6. Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Sector 6: Centrul pentru copii cu dizabilitati Domninta Balasa si Sfantul Andrei, Aleea Istru nr. 4- 6, sector 6

Pentru pensionarii cu pensii sub 400 de lei/lună nedeplasabili, Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti va asigura transportul la domiciliu, în maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării apelului, dacă persoana respectivă sună la numărul gratuit 0.800.821.218, pentru a indica adresa exactă, precizează municipalitatea.

PROVINCIE

În cazul în care, din motive obiective, nu puteti ridica produsele alimentare, autoritatile locale (primari) vor pune la dispozitiei nr de telefon si persoana de contact prin care veti putea anunta adresa exacta la care sa primiti ajutoarele europene;

Comercializarea produselor alimentare primite cu titlu de ajutor este interzisă!

Rechizite pentru şcolarii proveniţi din familiile sărace
Programul Operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate, derulat de Ministerul Fondurilor Europene, vine şi în sprijinul copiilor din familiile cele mai sărace. Adesea, copiii sunt privaţi de educaţie pentru că părinţii sunt prea săraci pentru a le putea cumpăra măcar rechizite. Despre uniforme sau cărţi de studiu nici măcar nu poate fi vorba. Prin programul POAPD, cei mai săraci şcolari vor beneficia gratuit de ghiozdane şi rechizite şcolare, scopul fiind acela de a încuraja o frecventare sporită a şcolii. Componenţa pachetelor de rechizite şcolare urmează să fie stabilită de Ministerul Educaţiei Naţionale, potrivit necesităţilor pentru fiecare nivel de clasă. Ca şi în cazul alimentelor, rechizitele vor fi achiziţionate prin licitaţii publice, organizate de inspectoratele şcolare teritoriale. Achiziţiile se vor face anual, în funcţie de numărul de copii înscrişi în programul POAPD, iar distribuirea rechizitelor va fi asigurată prin intermediul şcolilor. Pentru a putea beneficia de rechizite gratuite, cei mai săraci şcolari vor întocmi dosare de participare la program, care vor fi transmise la inspectoratele şcolare.
www.pensiata.ro: stirea se actualizeaza dupa caz !

2 Comentarii

  • Buna seara soțul meu a decedat în urmă cu ceva vreme.. Am beneficiat de o pensie în valoare de 520 de lei doar pt 6 luni.sunt bolnavă de diabet zaharat pot beneficia în continuare de acest venit?nu am lucrat nicăieri am o vârstă de 53 de ani nu am niciun venit. Mulțumesc mult

    • Stimată Voican Florentina, dacă decesul soțului dumneavoastră s-a produs ca urmare a unei boli profesionale sau a unui accident de muncă puteți solicita pensia de urmaș pe toată perioada in care nu realizați venituri, altfel pensia de urmaș se va putea cere numai la data la care veți împlini varsta standard de pensionare.

Dă-i un răspuns lui Voican Florentina X