Acordarea de bilete cu preț subvenționat pentru asigurați avea menirea de a ameliora starea de sănătate a beneficiarilor, numai că această epidemie a adus cu sine limitări neașteptate.  Îmbulzeala pensionarilor la casele de pensii pentru a-și depune cererile , acum în această perioadă rămâne de neînțeles. Nu puține au fost situațiile în care, clienții de la farmacii intrau în farmacie cate 1 sau 2 pentru a păstra distanța sigură prin care vrusul nu se răspândește, iar la ușă așteptau în grup ca pinguinii, la fel s-a întâmplat din păcate și la casele de pensii. Urmare conținutul comunicatului Casei Naționale de Pensii nu mai avea nici un secret.

Tot în aceste zile s-a supendat și activitate de revizuire medicală a pensionarilor de invaliditate. Vezi aici comunicatul despre suspendarea revizuirilor la medicul de expertiză medicală.

COMUNICAT

CNPP SUSPENDĂ ACTIVITATEA DE ELIBERARE A BILETELOR

DE TRATAMENT BALNEAR ȘI ÎNTRERUPE SEJURUL PENSIONARILOR AFLAȚI LA TRATAMENT, DIN MOTIVE DE SIGURANȚĂ

Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), preocupată de starea de sănătate a beneficiarilor săi în contextul răspândirii COVID-19, a decis ca începând cu data de 16 martie 2020 să supende activitatea de eliberare a biletelor de tratament balnear prin intermediul sistemului pe care îl administrează și îl gestionează. Această măsură va fi valabilă pe perioada stării de urgență.

Măsura a fost impusă de hotărârea Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență pentru instituirea unor măsuri pentru evitarea răspândirii COVID-19 , prin care au fost aprobate recomandările ”Grupului de analiză” ce vizează și „restricționarea activităților culturale, științifice, artistice, religioase, sportive și de divertisment care presupun participarea a peste 50 de persoane, realizate în spații închise, inclusiv cele realizate în săli de tratament balnear, săli de fitness, saloane de SPA-uri, de cosmetică, săli de jocuri de noroc și cazinouri”, precum și de starea de urgență decretată azi, 16.03.2020.

Biletele care au fost eliberate până la această dată vor fi anulate, urmând ca beneficiarilor să li se restituie integral contribuția, la cerere. Ulterior reluării activității, aceste persoane vor putea să solicite un nou bilet de tratament pentru anul în curs.

Reamintim, în acest context, recomandarea ca cererile tip să fie transmise prin poștă sau prin e-mail, urmând să fiți contactați telefonic de reprezentanții casei județene de pensii de domiciliu.

La propunerea conducerii S.C. TBRCM SA, pensionarii aflați deja la tratament vor întrerupe sejurul și vor pleca din stațiuni fiind sprijiniți, în acest sens, de conducerea unităților de tratament balnear, care va programa ieșirile în funcție de orarul mijloacelor de transport cu care aceștia se vor întoarce la domiciliu. Pentru zilele neefectuate, beneficiarii pot solicita restituirea contribuției, proporțional cu numărul zilelor neefectuate.

Biroul de presă

18.03.2020

www.pensiata.ro

Lasă un comentariu