Carti de muncă nescanate, carte de muncă pierdută, Refacerea carnetului de muncă pierdut.

Recent ministrul Muncii Violeta Victoria Alexandru a anunțat că nu toate cărțile de muncă sunt scanate, adică arhivate electronic la casele de pensii.
În cursul anului 2005 în baza unei hotărâri de guvern s-a stabilit fotocopierea electronică a tuturor carnetelor de muncă existente în arhivele operatorilor economici.

Arhiva electronica a caselor de pensii

Așa cum deja ne-a obișnuit noul ministru al muncii face o autopsie pe viu a funcționării sistemului public de pensii, desigur arhivele nu putea lipsi.
Citez: ”În perioada 2006 – 2008, Casele de Pensii au scanat cărţile de muncă. Nu toate, se estimează un procent de 80%. Verific, la sânge, procentul. Am cerut, desigur, explicaţii detaliate privind renunţarea, de către cei care au avut sarcina să facă scanarea, la obiectivul integrării tuturor informaţiilor din Cărţile de muncă în sistem”, a declarat ministrul, adăugând că nu i se pare normal că oamenii care vor să se pensioneze sunt nevoiţi în continuare să aducă adeverinţele care să le ateste vechimea, atât timp cât aceste informaţii ar fi trebuit să fie centralizate şi deţinute de o singură instituţie. „Să răspundă cei din sistem, cei care trebuie să le aibă (cărţile de muncă scanate – n. red.)”.
Calitatea fotocopierii electronice ( scanare) ține de experiența celui care execută operațiunea și de calitatea inscrisurilor din carnetele de muncă, urmare cum era de așteptat nu toate carnetele de muncă au fost fotocopiate electronic in condiții care să scutească de emoții operatorul casei de pensii ce urmează să stabilească valoarea unei pensii.

Ce se întâmplă în acest caz ?

Ministrul a preluat obiecțiile caselor de pensii:
„Casele de Pensii spun că nu pot avea încredere în corectitudinea informaţiilor. Pe scurt, bani aruncaţi, timp irosit. Sunt oameni cărora nu le pasă că se irosesc resurse. Cineva nu şi-a făcut treaba şi cineva a decis să se renunţe, oprind practic România în loc cu câţiva ani şi purtând pensionarii pe drumuri pe la angajatori/ITM, etc”, a adăugat Alexandru. Legat de digitalizarea tuturor domeniilor gestionate de Ministerul Muncii, Alexandru a spus că se loveşte de noi obstacole. „Le depăşesc. Apar altele. O spun direct: situaţia în care ne aflăm este cauzată, în mod direct, de nepăsare şi de felul unora de a munci de mântuială. Pe principiul că nimeni nu va răspunde. De data aceasta, unii vor răspunde”, a mai spus ministrul.
În realitate la depunerea dosarului de pensionare, chiar dacă o carte de muncă este scanată în condiții de calitate bune, trebuie depusă și în original ( obligatoriu).
În cazul în care deâii un carnet de muncă care are înscrisurile de proastă calitate este recomandat să obțineți din timp adeverințe care să reconstutie, cel puțin, paginile în cauză.

Carnet de muncă nescanat ?

În acest caz există doua ipoteze: ai plecat din societatea comercială sau din țară inainte de 2005 și ai primit carnetul de muncă acasă sau ai pierdut carnetul de muncă.
În primul caz, chiar dacă te prezinți la casa de pensii carnetul nu va mai fi scanat. Acest fapt nu trebuie să vă îngrijoreze deoarece dacă aveți carnetul de muncă scanat și apoi îl pierdeți, casa de pensii nu recunaște fotocopia arhivată a carnetului dumneavoastră ca fiind înlocuitoarea carnetului de muncă original și va trebui urmată o cale lungă de a obține adeverințe de la fiecare arhivator pentru refacerea carnetului de muncă.

Carnet de muncă pierdut ?

În acest caz va trebui să refaceți carnetul de muncă. Procedura cuprinde mai mulți pași începând de la declararea oficială a pierderii lui în Monitorul Oficial după care trebuie identificați arhivatorii care dețin documente cu veniturile dumneavoastră de la prima angajare până la ultima sau cel puțin până la 01.04.2001.
Adeverințele vor trebui să conțină date corecte și complete altfel valoarea punctajelor obținute va fi diferită față de cea reală. Arhivatorii au aici un rol crucial și deloc de invidiat deoarece calitatea inscrisurilor de pe documentele ce au fost redactate în anii 70-80 ( imprimate si apoi ”bătute” în 2 exemplare cu al doilea exemplar reiesit după a n-a utilizare a hârtiei cu indigo) sunt colectate la lampa cu infraroșu și lentilă.

În cazul în care ai probleme de genul celor scrise mai sus cere ajutor la consultanta@pensiata.ro  sau la tel 0751 141 800.

Se actualizează după caz.

31.01.2020 www.pensiata.ro

2 Comentarii

  • Bună seara, am pierdut Cartea de muncă și în luna noiembrie, urmează să ies la pensie, la limită de vârstă. Instituția la care lucrez a scanat cărțile de muncă, după care am întrat în posesia lor. Menționez că în afară de locul actual de muncă, am mai lucrat într un singur loc. Nu știu dacă suntem în progr Revisal. În cazul în care suntem în Revisal situația este rezolvată? Am citit și punctul de vedere al ministrului muncii în acest sens. Care sunt pașii de urmat, am citit mai multe variante. Care este situația actuală și cum aș putea să procedez în momentul de față. V aș ruga punctual, dacă se poate, pt a elimina drumuri inutile de la o instituție la alta. Mulțumiri anticipate.

    • Stimată Mihaela, pentru refacerea carnetului de muncă trebuie să începeți cu anunțul în Monitorul Oficial, apoi cu adrese către deținătorii arhivelor fostelor societăți la care ați realizat activitate profesională, cel puțin pțnă la 01.04.2001. În cazul în care doriți să apelați la serviciile noastre vă rog să scrieți la consultanta@pensiata.ro .

Lasă un comentariu